Tipu .

Assalamualaikum.


ni ada 3 situasi kenapa aku cakap lelaki suka menipu. 




big- fat-liar.






1 . Bersama rakan lelaki.. call awek . sambil pura-pura nanges,ala tarik cket je bunyi kat hidung "sedihnya malam tadi u cakap i curang, mana ada i study la..u jgnla cmni..plzzzzz" . padahal time tu gak kawan-kawan dia tengah gelak beramai-ramai sambil tutup mulut . aku pernah nampak ni dekat library, mamat parang tungkul hulu patah ni dok betul-betul depan aku, satu meja. aku dengar dia nangeh palsu. and kawan-kawan dia tengah tahan gelak. jahatnam gila.nak je aku baling buku aku kat muka dia.



dorongan .




2. bersama best friend. ni jadi time aku tengah lepak dengan member aku. Dia call awek dia, aku pon tumpang cakap sekaki la dengan awek dia tu... then aku tersebut pasal something yang member aku ni cakap kat awek dia, dia tak buat. erk. awek dia pon "betul ke ika, betul ke ***** buat, dia ckp dia tak buat dah, samggupnya.."*dalam nada bingung berbaur bengang . 
 disebabkan aku kenal member aku ni lagi lama. aku tutup kesalahan dia. aku cakap "tak, ika kiding je". *sambil senyum nakal kat member aku. bedebah la....aku tak sengaja. 




3. bila berjauhan dengan awek . situasi ni jadi dekat orang terdekat dengan aku. time ni hubungan depa dah di hujung tunduk kobau, si awek tu nak break sebab boy dia curang and penipu . ni apa boy dia cakap , "u, i sakit la....i sakit buah pinggang... i tak kisah u nak tinggal i ... i nak cakap ni, i boleh hidup pon tak lama... i tanak cakap dekat mak i, dia tak da duit nak tampung kos operation i..i tanak dia  sedih " . bajet suci gila ayat boy dia. 2-3 hari camtu.... tiba-tiba boy dia mintak maaf cakap " i just nak mintak simpati u sbb i tak nak kehilangan u " ciss . Padahal boy dia dah promised bagai nak ubah sikap . "Demi Allah " pulak tu.. 






Actually, aku pon tak paham awat nya depa ni nak tunjuk hebat sangat dengan menipu. and ada pulak eh depa kategorikan "a good and a bad liar " heh, 




haha, ni balasan . sakit? alololo.
                
p/s : suami aku nanti pon laki gak.. erk.

5 comments:

Elie Lily said...

jgn tipu2.nnt bgtau ur mum!
hehehe

Jahirah said...

yeah karate sorang2 yg menipu...amboi depan pijak semut pun semut tu hidup lagi.blakang koma takpun arwah semut tu.punya berani menipu....haish

Aki said...

haha..
betul tu..
baik tak payah hidup lau sekadar nak menipu..

Al-hafiez Abdul Masid said...

Erm...ada yang betul ada yang x betul..:p

Aki said...

hehe..
mcm sumer betol jur.. heheh :-P