My Love Story With My Husband

Assalamualaikum..
Harini.  Aku terfikir nak update tentang kisah cinta pendek aku dan suami.. gittew.πŸ˜‚πŸ˜‚ Aku rasa nak kisah ni tersemat abadi di ingatan kami masing-masing & hannah zhafirah anak sulung kami yg sekarang berumur 5 bulan 9 hari😘.  In case dia baca la nanti kan.

First time aku terjumpa suami aku masa aku pergi kedai emas h*ir* (KEH)..aku lak masa tu kerja dekat kedai emas s*uhain*(KES).. we both masing2 kerja kedai emas masa tu.. masa aku pergi KEH tu aku first time la brcakap dgn staff situ..masa aku tu deal dengan tokey dalam tu..deal hal lebur barang kemas..sambil2 tu aku ternampk sorg mamat ni which is my husband now..aku mcm set oh gini la muka org2 kelantan ek..aku nampak dia masa tu macam adik2 je..hahaha..aku cakap dalam hati tak payah pandang aku la adik oi..hg tao dak aku ni kakak hang! Haha. Masa tu tahun 2014.. hujung tahun la tak silap aku.. umur kami 23tahun masa tu..aku pon masa tu dok on off dengan pak panda tu lagi..dan dia pon masa tu actually tunangan org..kisah pulak aku..

Okay maka selepas itu bos aku kerap deal lebur emas dengan bos dia..pateri barang kemas semua aku la satu2 nya staff yg kena p KEH untuk buat semua tu..even kadang2 muka aku tebal macam kena tempek selutt aku tetap pergi atas dasar kerja..nak tahu sebab apa muka aku tebal? Sebab set2 KEH da mula sembang2 dengan aku dan kerap kali dok usik aku dengan si suami aku ni..yang si suami aku ni diam la tersangat diam dengan aku..aku pun tak kisah mana yela tak da perasaan kan.. aku masa tu kalo tengok suami aku,aku jadi rasa lawak..sebab apa? Sebab siku dia kaler pinkπŸ˜‚πŸ˜‚..hahahah..aku macam tak le terima asal la laki ni putih sangat cam pelik je mamat ni.. lantak la aku bukan kisah pon masa tu.. tapi aku ada jugak update pasal suami aku dekat bestfriend aku..aku cakap putih gilee mamat ni tapi bukan taste aku sebab aku suka laki yg kulit sawo matang, tinggi & manis masa tu.. πŸ˜‚πŸ˜‚

Ada 1 hari tu abam giant dalam KEH tu tanya aku 'adi nak ke ika,ika nak tak?' pastu aku da gelak masa tu & suami aku senyum je masa tu.. masa tu aku tengok suami aku makin hensem..even dia jarang giler sembang dengan aku..hahaha.. tiba2 abam giant tu cakap gurau je adi da ada tunang and suami aku masa tu cakap dia tipu dia tipu...okay aku pon dlm hati macam tak kisah pon aku banyak lagi pilihan..πŸ˜‘πŸ˜‘
Sbb masa tu aku baru lepas merajuk dengan crush aku ada la hal apatah..well aku bertemu dengan crush aku masa sekolah & dapat tahu dia pon suka akuπŸ˜‚πŸ˜‚..kira masa tu aku ada choices 4 org..tapi 2 org mak aku reject..πŸ˜‚πŸ˜‚

Kira masa tengah kenal suami aku, aku kena paksa kahwin dengan sorg mamat ni..huwaaaaa...aku merajok dengan mak aku masa tu..aku serius taknak mamat tu..dia baik tapi aku tak leh terima..and aku tak pernah pon cakap nak kahwin dengan dia..kira macam aku takpernah bagi harapan la..so aku tak bersalah dalam hal ni..πŸ˜‡πŸ˜‘..mak aku tak suka pak panda & crush aku.. dia bagi aku choices samada mamat enginia or anak pak ustaz tu.. aku taknak dua duaπŸ˜‚

Ok back to love story..aku selalu la nampak si suami aku usha aku diam2..ada satu kali tu aku prasan dia tengok je muka aku masa aku tengah bercakap dengan bini bos dia..tapi aku buat tak tahu je sebab malu la jugak & fikir dia da bertunang kan.kuang kuang...aku tengah serabut masa tu kena paksa kawen..😭 mak aku cakap aku da tua..ala masa tu baru 23 makk..😭
Okay lepastu ada sekali tu aku n suami terserempak dekat bank & masa tu kami berpeluang borak tanya nama.hahaha.. sebenarnya semakin lama aku macam semakin suka la tengok dia..tapi aku hati2 sebab aku tao dia tunang orang..ada jugak masa trserempak tu aku & anak bos aku.. anak bos aku cakap kat suami aku 'abg adi taknak ajak kak ika keluar makan ke'.. hahahaha budak tu memang berani mati skit..yang si suami aku senyum je masa tu..aku sumpah la malu gila..

Beberapa hari lepas tu.. i still remember the date.. 30/1/2015..aku pergi KEH macam biasa pateri barang..tiba2 si suami aku cakap 'awak,tulis no' dia bagi kertas kat aku..aku tanya balik la.. no apa? Dia cakap no plat..kurang hasam mamat ni dah la pemalu dgn aku.. aku tulis je no hp aku kt situ..sebab aku pon mcm teringin la jugak nak kenal2 mamat ni..& lagipun aku pikir mungkin dia mudah nak wasap aku pasal kerja..πŸ‘»πŸ‘» tapi aku tak expect balik2 kerja dia terus mesej aku.hahaha

Aku pon takdela tengok hp kan siap aku tukar line sim card aku masa tu & enjoy my cuti.. 2 days after..aku buka hp aku & naik la wasep dari suami aku.. hahahaha...aku pon baru la balas mesej dia..

Apa terjadi? Bagaimana aku dengan pilihan mak aku? Dia dengan tunang dia masa tu?

Ok to be continued... Kahkahkah


No comments: